Kayıt Ol

Giriş

Şifremi Kaybettim

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

soru ekleme

Soru sormak için giriş yapmalısınız.

Giriş

Kayıt Ol

.........

Java Açık Artırma Sistemi

Java Açık Artırma Sistemi

HAYVAN PAZARI
Bu projede canlı hayvan pazarı simülasyonu yapmanız istenmektedir. Yapılacak yazılımda iki tür kullanıcı bulunacaktır; hayvan satıcıları ve müşteriler. Sistem açıldığında kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yapması istenecek sisteme kayıtlı değilse sistem kaydı için bilgileri girmesi istenecektir. Kullanıcıdan istenen bilgiler şöyledir: adı, soyadı, kullanıcı adı, şifre, kullanıcı tipi (satıcı veya müşteri) . Kullanıcı sisteme üye olurken aynı kullanıcı adına sahip başka müşterilerin olup olmadığı kontrol edilmelidir. Kullanıcı sisteme girdiğinde;
# Eğer Satıcı ise aşağıdaki eylemleri gerçekleştirebilmelidir:
o Bilgileri Güncelleme
o Sistemden çıkma (silme)
o Sisteme yeni bir hayvan yükleme
o Teklifleri görebilme, onaylama veya reddetme
o Hayvanlarının listesini görme
#Eğer Müşteri ise aşağıdaki eylemleri gerçekleştirebilmelidir:
o Bilgileri Güncelleme
o Sistemden çıkma (silme)
o Hayvan arama: Arama kriterleri şu şekilde olmalıdır:
 Fiyat aralıklarında arama
 Türe göre arama (Büyükbaş, küçükbaş vb.)
 Cinsine göre arama (İnek, koyun, keçi vb.)
 Yaşına göre arama (2 yaşından büyük olanlar gibi)
o Teklifte bulunma
o Tekliflerim menüsü
 Tekliflerini görüntüleme
 Cevapları görüntüleme
 Tekrar teklif verebilme (Satılmış olan hayvanlara teklif vermemelidir.)
 Satın alma (eğer satıcı teklifi onaylamışsa)
Sisteme yeni bir hayvan yüklenirken hayvana ait olan şu özellikler eklenmelidir:
 Hayvan ID (1,2,100 vb. bir tekil sayı, yani her hayvan farklı ID ye sahip olmalı)
 Türü (Büyükbaş (1) veya küçükbaş (2))
 Cinsi (Büyükbaşlar için inek (1), dana (2), tosun (3), camış (4); küçükbaşlar için koyun (1), koç (2) ve keçi (3))
 Yaşı
 Geldiği yöre (Kars, Muğla vb.)
 Fiyatı
 Durumu (Teklif var (1), teklif yok (2), satıldı (3))
 Tekifi veren kullanıcıAdı
 Teklif miktarı
Programdaki bilgiler iki farklı dosyadan alınacak ve program sonlandığında tekrar bu iki dosyaya kaydedilecektir. Program çalışma esnasında dosyalara kayıt yapmaya gerek yoktur (örn. Yeni kullanıcı veya hayvan eklendiğinde). Bu dosyalardan birisi kullanıcı bilgilerini tutan binary dosya (“kullanıcılar.dat”) diğeri ise hayvan bilgilerini tutan bir karakter dosyası (“hayvanlar.txt”) olacaktır. Ayrıca “hayvanlar.txt” dosyasında hangi kullanıcı tarafından eklendiği bilgisi de olmalıdır. Örnek bir “hayvanlar.txt” aşağıdaki gibi olabilir:
sadsefs

Bu dosyaya göre örneğin 1 nolu hayvanı satici23 kullanıcı adında birisi eklemiştir. Türü büyükbaş (1), cinsi dana (2), yaşı 3, yöresi Kars, Fiyatı 2500 tl dir. Durumu teklif var (1) konumunda olup yapılan teklif kullanici21 den gelmiş ve 2350 tl dir.
Kullanıcıları ve hayvanları programda Vector veri yapısı kullanarak tasarlayabilirsiniz.

Frame1.java

Frame2.java

Frame3.java

Frame4.java

HayvanPazari.java

Projeyi BURDAN İndirebilirsiniz!

Hakkında Hilal Saim

Namık Kemal Üniversitesi/Bilgisayar Mühendisliği

Beni Takip Et

Leave a reply

*